UNESCO Guidelines for the Recognition, Validation and Accreditation of the Outcomes of Non-formal and Informal Learning

The overall aim of these Guidelines is to propose principles and mechanisms that can assist Member States in developing or improving structures and procedures to recognise the outcomes of all forms of learning, particularly those of non-formal and informal learning.

More specifically, the purposes are:

  • to advocate for the importance of recognising the value of non-formal and informal learning;
  • to develop a common understanding of RVA and outline the major considerations in developing a national RVA system;
  • to assist Member States in developing tools, standards and mechanisms to identify, document, validate and recognise the learning outcomes of non-formal and informal learning; and
  • to create an international platform to facilitate and ensure continuous dialogue on RVA among Member States

Author(s): UNESCO Institute for Lifelong Learning

Lignes directrices de l’UNESCO pour la reconnaissance, la validation et l’accréditation des acquis de l’apprentissage non formel et informel

L’ambition globale de ces Lignes directrices est de proposer des principes et des mécanismes susceptibles d’aider les États membres à mettre en place ou améliorer les structures et les procédures de reconnaissance des acquis de toutes les formes d’apprentissage, en particulier non formel et informel. Les objectifs plus spécifiques sont les suivants :
  • sensibiliser à l’importance de la reconnaissance de la valeur de l’apprentissage non formel et informel ;
  • parvenir à une appréhension commune de la RVA et identifier les grands principes devant guider la conception d’un dispositif national de RVA ;
  • aider les États membres à mettre au point les instruments, normes et mécanismes requis pour identifier, recenser, valider et reconnaître les acquis de l’apprentissage non formel et informel ;
  • constituer une plateforme internationale visant à animer et entretenir un dialogue permanent sur la RVA entre États membres.
Author(s): Institut de l’UNESCO pour l’apprentissage tout au long de la vie
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