Beyond Academic Credentials: A 360 Degree Look at the Recognition of Prior Learning: Report of Outcomes

Helping Increase Assessment Capacity and Efficiencies Among Regulatory and other Stakeholder Bodies

Outcomes paper from October 31, 2011 webinar as well as the November pre-conference titled "Creating the New Normal."

This project will clarify and describe a number of techniques used in the practice of competence-based assessment and prior learning assessment and recognition (PLAR). With evidence to confirm that tools used in both PLAR and competency assessment are the same, the project will lead to further clarification and de-mystifying of language, processes and practices. Competency assessment and PLAR use the same tools and are founded on the same basic premise: that approaches to the assessment of learning must be fair, valid and relevant to what individuals know and can do. The assessment process recognizes that learning is not time or place-bound. By ensuring key stakeholders understand this basic concept,, we will be better able to move towards more consistent RPL practices and opportunities for immigrants. Regulating bodies, certification organizations and other stakeholders will be better equipped to determine that immigrants meet Canadian standards of practice and can work safely and effectively in a Canadian context.

Author(s): CAPLA

Contribution à l’amélioration de la capacité d’évaluation et les gains d’efficience des organismes de réglementation et d’autres intervenants RAPPORT DES RÉSULTATS

Contribution à l’amélioration de la capacité d’évaluation et les gains d’efficience des organismes de réglementation et d’autres intervenants

Ce Projet précisera et décrira plusieurs techniques utilisées pour effectuer l’évaluation et la reconnaissance des acquis (ÉRA). En confirmant que les outils dont on se sert pour effectuer l’ÉRA et l’évaluation de la compétence sont les mêmes, ce Projet en éclaircira et en démystifiera le langage, les processus et les pratiques. L’évaluation de la compétence et l’ÉRA utilisent les mêmes outils et reposent sur une même prémisse : les méthodes d’évaluation de l’apprentissage doivent être équitables et valables et doivent correspondre à ce que le candidat connaît et peut faire. Le processus d’évaluation n’est pas lié à un temps ni à un endroit donnés. Lorsque les intervenants comprendront bien ce concept de base, nous pourrons élaborer des pratiques plus uniformes et offrir des débouchés plus pertinents aux immigrants. Les organismes de réglementation et de certification ainsi que les autres intervenants disposeront des outils nécessaires pour déterminer si les immigrants sont à même de respecter les normes de pratique canadiennes et de travailler en toute sécurité et avec efficacité dans un contexte canadien.

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